Cosmoludo: Hokito

  • Samodzielna gra
  • Od 8 lat
  • 20 minut
  • Międzynarodowe Międzynarodowe
  • Polska Polska
  • 2-2 graczy
Poziom trudności (1.8):
Na podstawie BGG
Ocena na BGG:
6.6

Międzynarodowe wydanie gry Hokito Przejmuj kontrolę nad stosami przeciwnika, twórz mosty i ścieżki, by osiągnąć strategiczne cele, a przede wszystkim działaj tak, by skończyć grę z jak największą liczbą punktów! Cosmoludo: Hokito to abstrakcyjna gra logiczna dla dwóch osób, w której poruszamy pionkami po planszy, by tworzyć i przejmować jak najbardziej opłacalne stosy. Każda rozgrywka to...

Producent:

Nasza cena:

102,00 zł

Kupując u nas oszczędzasz: 17,95 zł

Cena rekomendowana: 119,95 zł

Wyświetl historię cen produktu

Opis produktu

Międzynarodowe wydanie gry Hokito

Przejmuj kontrolę nad stosami przeciwnika, twórz mosty i ścieżki, by osiągnąć strategiczne cele, a przede wszystkim działaj tak, by skończyć grę z jak największą liczbą punktów!

Cosmoludo: Hokito to abstrakcyjna gra logiczna dla dwóch osób, w której poruszamy pionkami po planszy, by tworzyć i przejmować jak najbardziej opłacalne stosy. Każda rozgrywka to zupełnie nowe wyzwanie, którego poziom trudności w pełni zależy od tego, jak zaawansowani są uczestnicy.

Na czym to polega?
- W Hokito gramy na planszy złożonej z 36 pól. Na samym początku każdy z graczy rozkłada losowo swoje pionki, zapełniając 3 rzędy po swojej stronie planszy.
- Uczestnicy na zmianę rozgrywają swoje tury, w których poruszają własnymi pionkami lub stosami, które kontrolują (czyli takimi, które mają na wierzchu ich pionek).
- Jeśli gracz zdecyduje się poruszyć pojedynczym pionkiem, musi zakończyć ruch na innym pojedynczym pionku, a jeśli stosem - na innym stosie.
- W grze występują pionki w trzech rodzajach oznaczone od 1 do 3. Wartość pionka wskazuje, ile skoków wykonamy nim lub znajdującym się pod nim stosem, kiedy zdecydujemy się go poruszyć. 1 to pojedynczy skok, 2 to dokładnie dwa skoki itd.
- Skok wykonuje się do pierwszego zajętego pola w wybranym kierunku, w linii prostej. Liczba mijanych po drodze pustych pól nie ma znaczenia. Kierunek można zmieniać tylko pomiędzy skokami, a ścieżka ruchu pionka w jednej turze nie może się przeciąć.
- W ten sposób gramy do momentu aż jeden z uczestników nie będzie mógł wykonać żadnego ruchu, a następnie podliczamy punkty. Pojedyncze pionki są warte tyle, ile wynosi ich oznaczenie wartości. Stosy kontrolowane przez gracza dają wynik wartości wierzchniego pionka pomnożonej przez liczbę żetonów w stosie.

Dlaczego pokochasz tę grę?
- To nie lada gratka dla wszystkich fanów abstrakcyjnych gier logicznych takich jak szachy, warcaby czy go.
- Mnogość dostępnych możliwości, zwłaszcza na początku gry, sprawia, że sytuacja na planszy jest niezwykle zmienna, a przeciwnik zawsze może zaskoczyć nas niezwykle zmyślnym zagraniem.
- Dzięki prostym zasadom szybko wytłumaczysz grę nowym osobom, a neutralny klimat pozwoli połączyć przy wspólnym stole przedstawicieli różnych pokoleń.
- Abstrakcyjne wyzwania świetnie sprawdzą się zarówno dla dzieci, by wspierać rozwój logicznego myślenia i przewidywania ruchów przeciwnika, jak i dla dorosłych oraz seniorów jako prewencja zaburzeń pamięci.

Zawartość pudełka:
- plansza
- 18 białych pionków
- 18 czarnych pionków

Ilość dostępna w magazynie: 2

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie niezbędnych plików cookies. Przycisk "Więcej informacji" przekieruje Cię bezpośrednio do naszego Regulaminu, gdzie możesz uzyskać dodatkowe informacje. Brak zgody wyłączy naszą stronę i przekieruje Cię do wyszukiwarki Google. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.