Jakub Wędrowycz: Dziki Samogon [PL]

  • Samodzielna gra
  • Od 14 lat
  • 45 minut
  • Polskie Polskie
  • 2-4 graczy
Poziom trudności (2):
Na podstawie BGG
Ocena na BGG:
6.5

Jakub Wędrowycz: Dziki Samogon to kooperacyjna gra karciana autorstwa Joanny Kijanki (Osadnicy: Królestwa Północy), zainspirowana kultową serią książek Andrzeja Pilipiuka. Stało się! Pijak, zawadiaka, ale przede wszystkim pogromca potworów — Jakub Wędrowycz wyrusza na kolejne łowy. Tym razem nie będzie sam, bo towarzyszą mu Józwa i Semen! W Jakubie Wędrowyczu połączycie siły i wspólnie...

Producent:

Nasza cena:

51,02 zł

Kupując u nas oszczędzasz: 18,93 zł

Cena rekomendowana: 69,95 zł

Wyświetl historię cen produktu

Opis produktu

Jakub Wędrowycz: Dziki Samogon to kooperacyjna gra karciana autorstwa Joanny Kijanki (Osadnicy: Królestwa Północy), zainspirowana kultową serią książek Andrzeja Pilipiuka.

Stało się! Pijak, zawadiaka, ale przede wszystkim pogromca potworów — Jakub Wędrowycz wyrusza na kolejne łowy. Tym razem nie będzie sam, bo towarzyszą mu Józwa i Semen! W Jakubie Wędrowyczu połączycie siły i wspólnie staniecie przeciwko wynaturzonemu bestialstwu. Każdy z was będzie wykorzystywał karty do wykonywania akcji swojej postaci, a inni gracze będą mogli je wspierać swoimi kartami. W zależności od wyboru postaci oraz Przywódcy przeciwników rozgrywka przybierze zupełnie inną dynamikę. Wiele możliwych połączeń pomiędzy kartami zapewni wam różnorodność dostępnych zdolności, a poziom trudności rozgrywki będziecie mogli ustalić wedle własnych preferencji. Walczcie z potworami, brońcie lokacji i zdobywajcie flaszki, bo to one dadzą wam siły witalne!
    
Dzień jak co dzień
Drzwi knajpy otwarły się z hukiem. Jakub wszedł do środka, roznosząc błoto brudnymi buciorami. Przy stoliku obok okna siedział Semen, sącząc trzecie dzisiaj piwo. Dochodziło południe. Łowca przysiadł się do starego druha, bezceremonialnie rzucając na blat worek po kartoflach. ”Co tam mamy?” - zapytał Semen. “Nic specjalnego” - odparł Jakub - “głowa ghula, ot co. Namnożyło się ostatnio tego diabelstwa, trzeba zrobić z nim porządek. Ale zanim ruszymy, polej trochę bimberku. Trzeba wzmocnić siły witalne”.
    
Przygotowanie
Po wyborze wrogiego Przywódcy — Drakuli albo Diabła — połóżcie na środku stołu jego kartę. Przywódca będzie miał tym więcej punktów Życia i Pancerza, im więcej zasiądzie was do gry. Obok Przywódcy połóżcie przetasowaną talię jego Ataków, z kolei nad nim — talię jego Popleczników. Następnie umieśćcie na blacie 2 karty Lokacji (Knajpę i Cmentarz). Teraz niech każdy z was położy przed sobą kartę wybranej Postaci, a obok niej — 2 karty Popleczników. Ci Poplecznicy będą w zwarciu z waszymi Postaciami. Na końcu potasujcie ze sobą po 12 kart Przedmiotów każdej Postaci biorącej udział w grze, tworząc z nich unikatową talię.

Walka z plugastwem
Każdy z was będzie rozgrywał swoją turę według tych samych kroków. Na początku musicie zagrać 1 kartę Przedmiotu. W tym czasie inni gracze mogą wam pomóc, rzucając 1 kartę ze swojej ręki jako Wsparcie. Pamiętajcie jednak, że każdy Wspierający będzie musiał rozpatrzyć reakcje Popleczników będących z nim w zwarciu. Kiedy już zaatakujecie, przychodzi czas na waszych wrogów! Najpierw atakują was Poplecznicy w zwarciu, następnie pociągnijcie kartę Ataku Przywódcy i rozpatrzcie jej efekt, a na końcu dobierzcie tyle nowych kart Popleczników, ile wskazuje karta Cmentarza.
    
Zwycięstwo albo śmierć
Pamiętajcie, że wasze akcje nie ograniczają się tylko do ataków! Możecie Przebijać waszych wrogów, niwelując ich pancerz, albo Dezorientować, przez co nie będą oni zdolni do żadnych akcji. Skupcie główną uwagę na Przywódcy — wygracie tylko wtedy, kiedy jego punkty Życia spadną do zera. Musicie się jednak spieszyć, bo o wiele łatwiej przyjdzie wam ponieść klęskę! Przegracie od razu, kiedy ktokolwiek z was zostanie pokonany albo nie będzie miał na ręku kart Przedmiotów, by wykonać akcję. Przegracie również wtedy, kiedy Przywódcy skończą się karty ataku!

Zawartość pudełka:
- 5 kart Postaci
- 60 kart Przedmiotu (po 12 dla każdej Postaci)
- 2 karty Przywódców (Drakula i Diabeł)
- 11 kart Ataku (5 kart Drakuli i 6 kart Diabła)
- 30 kart Poplecznika
- 1 karta Lokacji (Las Krzyży)
- 1 karta Przytułku (Remiza)
- 35 żetonów Życia
- 15 żetonów Flaszek
- 13 żetonów Nawiedzenia
- 5 żetonów Dezorientacji
- 25 żetonów Pancerza
- 1 żeton Pierwszego Gracza
- 1 Licznik Przywódcy

Ilość dostępna w magazynie: 7

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie niezbędnych plików cookies. Przycisk "Więcej informacji" przekieruje Cię bezpośrednio do naszego Regulaminu, gdzie możesz uzyskać dodatkowe informacje. Brak zgody wyłączy naszą stronę i przekieruje Cię do wyszukiwarki Google. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.