Słowołaki [PL]

  • Samodzielna gra
  • Od 8 lat
  • 15 minut
  • Polskie Polskie
  • 4-10 graczy
Poziom trudności (1.2):
Na podstawie BGG
Ocena na BGG:
7.1

Polskie wydanie gry planszowej Werewords Słowołaki to szybka gra imprezowa z ukrytymi rolami dla 4-10 graczy autorstwa Rolanda McDonalda (Wilkołak, Zamki szalonego króla Ludwika, Suburbia), nominowana do Spiel des Jahres 2019 i laureat nagrody Golden Geek 2017 w kategorii Najlepsza Gra Imprezowa. W tej emocjonującej grze inspirowanej Mafią wcielicie się w różne role – Wieśniaków,...

Producent:

Nasza cena:

58,32 zł

Kupując u nas oszczędzasz: 21,63 zł

Cena rekomendowana: 79,95 zł

Wyświetl historię cen produktu

Opis produktu

Polskie wydanie gry planszowej Werewords

Słowołaki to szybka gra imprezowa z ukrytymi rolami dla 4-10 graczy autorstwa Rolanda McDonalda (Wilkołak, Zamki szalonego króla Ludwika, Suburbia), nominowana do Spiel des Jahres 2019 i laureat nagrody Golden Geek 2017 w kategorii Najlepsza Gra Imprezowa. W tej emocjonującej grze inspirowanej Mafią wcielicie się w różne role – Wieśniaków, Wilkołaków, Burmistrza i Jasnowidza. Wilkołaki prześladują bezbronną wioskę, ale burmistrzowi udało się odnaleźć Magiczne Słowo. Jeśli wszyscy mieszkańcy wypowiedzą je jednocześnie, bestie zostaną wypędzone z osady na zawsze. Niestety moc Magicznego Słowa sprawiła, że burmistrz stracił głos i może odpowiadać na pytania jedynie za pomocą żetonów „tak” lub „nie”… Wieśniacy będą starali się poznać Magiczne Słowo, a Wilkołaki zrobią wszystko, aby do tego nie dopuścić. Dzielnym mieszkańcom postara się pomóc Jasnowidz, jednak będzie musiał uważać, aby nie zostać zdemaskowanym przez krwiożercze bestie. Przemyślana współpraca mieszkańców pozwoli im poznać Magiczne Słowo przed upływem pięciu minut. Chyba że Burmistrz okaże się potajemnie Wilkołakiem i będzie chciał zwieść ich na manowce…
    
Gra pozorów
Kiedy słońce zachodzi i wstaje blady księżyc, drzwi niektórych domostw otwierają się cicho. Kilku mieszkańców osady zdaje się skrywać pewien sekret. Zaczynają wyć do księżyca, zmieniając się w krwiożercze bestie, a potem… zaczyna się polowanie. Czy przerażonym mieszkańcom uda się odnaleźć Magiczne Słowo, aby raz na zawsze pozbyć się wilkołaków? I czy wszystkim będzie zależeć na jego odgadnięciu?
    
Przygotowanie
W pierwszej kolejności niech ktoś z was pobierze na telefon aplikację Słowołaki, która poprowadzi narrację gry i nada niepowtarzalny klimat. Następnie rozdajcie każdemu graczowi po jednej karcie postaci, a jedną dodatkową umieśćcie na środku stołu. Każdy zapoznaje się w tajemnicy ze swoją postacią. Burmistrz ujawnia się przed wszystkimi graczami, a następnie podgląda w sekrecie kartę postaci ze środka stołu. W ten sposób Burmistrz poznaje swoją sekretną rolę – może być Wieśniakiem, Jasnowidzem albo… Wilkołakiem.
    
Zegar tyka
Po fazie przygotowania aplikacja wyznaczy Fazę Nocy, kiedy wszyscy zamykacie oczy. Najpierw budzi się Burmistrz, który wskazuje w aplikacji swoją sekretną rolę i wybiera spośród wyświetlonych propozycji Magiczne Słowo. Następnie Magiczne Słowo poznają kolejno Jasnowidz i Wilkołak, po czym wszyscy gracze się budzą. Od tej chwili Wieśniacy mają 5 minut na poznanie Magicznego Słowa. Zadają Burmistrzowi pytania, a ten odpowiada za pomocą czterech żetonów: dwustronnych „Tak/Nie”, „Może”, „Tak Blisko” i „Bardzo Daleko”.
    
Finał
Jeżeli przed upływem czasu Wieśniakom uda się odgadnąć Magiczne Słowo, Wilkołak (i tylko on) ujawnia swoją tożsamość. Będzie miał on jeszcze szansę wygrać, jeśli poprawnie wskaże gracza, który jest Jasnowidzem. Jeżeli Wieśniakom nie uda się na czas poznać Magicznego Słowa, to będą mogli wygrać, jeśli wskażą tożsamość Wilkołaka. Największą sztuką Słowołaków jest poprawne odgrywanie swoich ról. Jako Jasnowidz starajcie się pomagać Wieśniakom, ale na tyle subtelnie, by nie zdradzić się przed Wilkołakiem. Jako Wilkołak podszywajcie się pod jednego z Wieśniaków, tylko udając, że zależy wam na poznaniu przez nich Magicznego Słowa.

Zawartość pudełka:
- 11 kart ról na grubych i wytrzymałych płytkach
- 36 żetonów "Tak/Nie"
- 10 żetonów "Może"
- 1 żeton "Tak Blisko"
- 1 żeton "Bardzo Daleko"
- 1 duży żeton "Dobrze"
- 1 instrukcja

Ilość dostępna w magazynie: 1

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie niezbędnych plików cookies. Przycisk "Więcej informacji" przekieruje Cię bezpośrednio do naszego Regulaminu, gdzie możesz uzyskać dodatkowe informacje. Brak zgody wyłączy naszą stronę i przekieruje Cię do wyszukiwarki Google. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies zmieniając ustawienia swojej przeglądarki.